Specialmedier: Flere annoncekroner i kassen

Annonceomsætningen for første kvartal 2012 er vokset med fem procent i forhold til sidste år. Det viser tal fra Danske Specialmediers Annoncebarometer.

Annonceomsætningen for første kvartal 2012 er vokset med fem procent i forhold til sidste år. Det viser tal fra Danske Specialmediers Annoncebarometer.Med mediebrillerne på er det svært ikke at råbe noget i retningen af "Huttelihut", når man sidder med Danske Specialmediers nyeste tal for annonceomsætningen fra 1. kvartal af 2012 foran sig.

Omsætningen er nemlig steget med fem procent i forhold til samme tid sidste år.

Ifølge Danske Specialmedier har annonceomsætningen stabiliseret sig gennem 2011, men den aktuelle stigning er første gang siden finanskrisen ramte i 2008, at markedet oplever en egentlig fremgang.

Danske Specialmedier har siden 1992 kigget på mediegruppens annonceudvikling. Tallene er i denne omgang baseret på indberetninger fra 38 ud af 41 af de største medier hos Danske Specialmedier.

Du kan se udviklingen her.

 

0 Kommentarer