Mens fagbladet Journalisten holder sommerferie sætter Journalisten.dk fokus på positive tendenser i medie- og kommunikationsbranchen, konstruktive nyheder og historier, der kan give anledning til nytænkning i sommervarmen.
Normalt er blikket ellers især rettet mod de stærkt mediekritiske historier og artikler om etik i både kommunikations- og mediebranchen, men uden at lukke øjnene for virkeligheden – tværtimod – vil vi gerne vise, at der også sker mange gode ting.
Vi lægger således ud med historien om GOOD Magazine fra L.A., som på få år har gjort det umulige muligt. Bladet har forenet konstruktiv journalistik med kritisk idealisme og har vokset sig store i USA.
Læs interviewet her med en af tre grundlæggere af GOOD, Max Schorr, som er passioneret bannerfører for optimistisk anvisnings-journalistik kombineret med massiv brugerinddragelse. Det er journalistik, der tager udgangspunkt i en tid, hvor sociale medier og almindelige brugeres røst er blevet en naturlig del af det samlede mediebillede.
Hele sommerserien i Journalisten.dk har vi i øvrigt døbt: The Good News. Og både i denne og næste uge vil vi løbende bringe artikler, der viser positive udviklingstendenser, provokerer, bringer håb eller på anden vis anskueliggør, at der er andre måder at gøre tingene på end de sædvanlige.
Vi modtager naturligvis også relevante tips.
Mvh
Jens Jørgen Madsen (webredaktør, jjm@journalisten.dk)
PS: Magasinredaktionen holder ferie. Debatindlæg på Journalisten.dk besvares fra 1. august.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.