search

Sofia’s Diary… den første soap opera succes på internettet!

Siden lanceringen i midten af marts har mere end 5 mio. "seere" logget på det sociale netværk site Bebo for at følge den nye interaktive soap "Sofia's Diary". Bare den første episode fik 1.3 mio. seere indenfor de første 4 dage.  

Siden lanceringen i midten af marts har mere end 5 mio. "seere" logget på det sociale netværk site Bebo for at følge den nye interaktive soap "Sofia's Diary". Bare den første episode fik 1.3 mio. seere indenfor de første 4 dage.

Sofia's Diary er produceret benhårdt til at appellere til målgruppen P12-29, og omhandler den 17-årige Sofia Taylor og hendes nye liv i London. Det ser ud til at være et rigtigt match. Som sådan er Sofia's Diary næsten en kommerciel version af forrige års store Youtube-hit LonelyGirl15, og flere annoncører er også allerede sprunget på ifa. product placement (bla. Unilever's deodorant brand Sure Girl og Church & Dwight UK's tandblegningsbrand Pearl Drops Instant White).

Udover at følge historien, så kan seerne også interagere ved at poste comments og – her bliver det rigtig interessant – ved at påvirke handlingsforløbet! Hver uge skal seerne nemlig bestemme hvilken beslutning Sofia skal tage ifht. en vigtig beslutning i hendes liv…hvilket så påvirker næste uges episode.

Det her er fremtidens TV…internet-"transmitteret", on demand og interaktivt.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen