search

Smaat nyt

 GRATIS. Det svenske kongehus har belønnet de fire nulevende grundlæggere af gratisavisen Metro med »Kongens Medalje af 8. grad«. Overrækkelsen fandt sted på slottet i Stockholm og begrundes med Metros vigtige bidrag til at fremme kundskaber om det svenske samfund. Gratiskonceptet er i dag spredt over hele kloden og viser sig i Danmark under navnet metroXpress.

 
GRATIS. Det svenske kongehus har belønnet de fire nulevende grundlæggere af gratisavisen Metro med »Kongens Medalje af 8. grad«. Overrækkelsen fandt sted på slottet i Stockholm og begrundes med Metros vigtige bidrag til at fremme kundskaber om det svenske samfund. Gratiskonceptet er i dag spredt over hele kloden og viser sig i Danmark under navnet metroXpress.

ROD. Omkring 800 medarbejdere på Berlingske Tidende, Urban, Weekendavisen og Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin skal fra næste år midlertidigt forlade Pilestræde, mens hele bladhuset bygges om. Efter halvandet år skal alle redaktioner, plus B.T., atter samles i et totalt ombygget domicil. Her bliver der meget få enkeltkontorer – og totalt rygeforbud.

BLADKRIG. Mode- og mandebladet Euroman har fået konkurrence i magasinet Arena, der kom på gaden 2. februar. Arena udgives af forlaget Benjamin og bliver en dansk version af det engelske blad af samme navn. Allerede før udgivelsen af første nummer af Arena forklarede redaktør Lars Rix, at hans blad er meget bedre end Euroman. »En billig bemærkning,« gensvarer Euromans redaktør, Mads Lange, der samtidig glæder sig til at få liv på markedet for mandemagasiner.

TRIPLE-B. En af de unge mænd, der i sommer blev anholdt for at have medvirket i TV 2/NYHEDERNEs indslag om den ikke-eksisterende Triple A-bande, får nu fri proces til at rejse erstatningssag mod TV 2. Manden forklarer, at han troede, han skulle medvirke i et indslag om rap-musik, men at han bagefter så sig selv optræde som gangster. Dette medførte anholdelse og ransagninger af hans hjem. Den unge repræsenteres af advokat Peter Hjørne.

VINDSTILLE. Der bliver ingen politisag mod DR for efterårets omblæste udsendelse om heavy metal-gruppen Stormslag. Gladsaxe Politi har afvist en anmeldelse, der krævede DR straffet for henholdsvis blasfemi og trusler. Hvirvlen skyldtes en graffiti i gruppens øvelokale på Amager, hvor ukendte gerningsmænd havde skrevet »Dræb de kristne«.

TOPMØDE. Både Ruslands præsident, Vladimir Putin, og Sovjetunionens tidligere generalsekretær Mikhail Gorbatjov vil tale, når den internationale avisorganisation WAN til sommer holder konference i Moskva. Mødet ventes at tiltrække 1.400 deltagere, og åbningsceremonien kommer til at finde sted bag Kremls mure. Det meldes ikke, hvad de to russere skal have for deres optræden.

HOFKANDIDAT. En af TV 2s frontfigurer, studievært Jes Dorph-Petersen, er ifølge Ekstra Bladet kandidat til at afløse Anders Thisted som chefredaktør på Billed-Bladet. »Jeg har hørt rygter i miljøet, men nej, jeg har ikke fået noget konkret tilbud,« siger Jes Dorph til avisen. Anders Thisted fratræder senest 1. oktober det royale ugeblad, hvor han har været chef i 18 år.

DUMPET. Ugebrevet Mandag Morgens hjemmeside får dumpekarakter i dagbladet Børsen. »Hvad vil Mandag Morgen egentlig på nettet?« lyder spørgsmålet, før dommen falder: Panelet har ikke set noget så kedeligt, siden PFAs hjemmeside blev anmeldt i 2002.

DROPPER. Aller-koncernen har trukket sig som potentiel køber af Orkla Media, der blandt andet ejer hele Det Berlingske Hus. Det meddeler Berlingske Tidende.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen