search

Smaat nyt

  KASKETSKIFTE. Venstres politiske ordfører, Jens Rohde, skal ikke længere forvente at blive ringet op af Radioavisen om morgenen. Fremover vil han selv sætte journalister i gang med at vække politikere i sengen. Om kort tid starter han på jobbet som direktør for TV2s endnu ikke opbyggede radiokanal.

 

 

KASKETSKIFTE. Venstres politiske ordfører, Jens Rohde, skal ikke længere forvente at blive ringet op af Radioavisen om morgenen. Fremover vil han selv sætte journalister i gang med at vække politikere i sengen. Om kort tid starter han på jobbet som direktør for TV2s endnu ikke opbyggede radiokanal.

GRATISINFORMATION. Dagbladet Information går også over til gratisformatet og udsender hver eftermiddag en ekstraudgave under navnet 15:15. Det står læserne fuldstændig frit, om de vil have den. Det nye blad kan hentes og printes frit fra hjemmesiden www.information.dk og læses i bus og tog af folk på vej hjem fra arbejde.

TRIPLE A. TV2 satte i forrige uge punktum for stationens hidtil største skandalesag, Triple A-sagen. Det skete, da stationen indgik udenretsligt forlig og udbetalte 75.000 kroner til den unge Azim Tariq fra Avedøre, der sidste sommer blev præsenteret som storgangster i TV2 Nyhederne. Selv påstod han, at han kun ønskede at promovere en musikvideo. Med ubetalingen af de 75.000 undgår TV2 en runde ved byretten i Odense. Det hemmelige forlig fik et grumset efterspil, da nyhedschef Michael Dyrby meddelte, at det indebar, at TV2 ikke havde manipuleret. Hvorefter en vred Azim Tariq gik til offentligheden og sagde, at han var blevet snydt. Han ønskede en undskyldning og var ligeglad med pengene.

RADIO. TV2 vil bruge de kommende uger på at ansætte nøglepersoner til stationens nye kommercielle radiokanal. Og medarbejderne skal formentlig findes eksternt. Det siger TV2s økonomidirektør, Anders Kronborg, til Jyllands-Posten. Anders Kronborg siger, at radiokanalens profil endnu ikke er på plads, og at den vil gå i luften formentlig i begyndelsen af det nye år. TV2s 24-timers nyhedskanal lanceres 1. december, og TV2 vil ikke lancere radiokanalen på samme tidspunkt, men dog senest 1. februar 2007.

NETBOOM. Store annoncører bruger i stigende grad nettet som reklamesølje, og det giver en vækst på 57 procent i netmediernes annonceindtægter. Det viser den seneste opgørelse fra Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM), der indeholder tal fra første halvår 2006.

GRATISSUCCES. MetroXpress forventer at komme ud af 2006 med et overskud, der overstiger sidste års plus på 25 millioner kroner. Administrerende direktør Søren Riis siger til Berlingske Tidende, at metroXpress ikke vil blive slået ud af rekordkursen, selv om man har lanceret en eftermiddagsudgave, og der er kommet konkurrerende gratisaviser på markedet.

EXIT-EXIT. Tidligere souschef og kommende vært på TV2s nyhedskanal Lotte Meilhede har ikke bare forladt sit job som souschef efter Triple A-affæren, hun har fuldstændig forladt TV2. Dette meddelte Børsen 6. september. På TV2 undrer man sig, da Meilhede her er i fuld gang med at forberede sit kommende arbejde. »Børsen må have vendt bunken af gamle pressemeddelelser og er nu vendt retur til eftersommeren 2005, hvor Lotte Meilhede trådte tilbage som leder,« lyder det fra Kvægtorvet.

LÆSERBLADET. Ekstra Bladet har skelet til Sydkorea, hvor webavisen Ohmynews.com er blevet verdens mest succesrige netpublikation. Ideen er, at sitet ikke skrives af journalister, men udelukkende fyldes med artikler, debatindlæg, blogs med mere, som læserne leverer. Fra Sydkorea stammer også begrebet 'Citizen Journalism', hvor almindelige mennesker sender billeder og tips ind til offentliggørelse.

STRANDHUGST. Mens TV2 har været på rov efter værter til stationens 24-timers nyhedskanal, er det lykkedes DR at stjæle lidt den anden vej. Senest er det blevet offentliggjort, at TV2 Sportens Sisse Fisker skifter til DR. Sisse Fisker skal sammen med Mads Steffensen, der kommer fra P3, fra 1. januar stå i spidsen for et nyt program, som skal tage konkurrencen op med TV2s Go'aften Danmark.

BOMBE: Torsdag den 7. september meddelte DR, at økonomien i Ørestads-projektet er eksploderet. Underskuddet er nu oppe på en halv milliard kroner, og budgetoverskridelsen har kostet jobbet for Bent Fjord, der var DRs økonomidirektør.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen