Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
09:43 01.11.2022 Sebastian Goos

Slutspurt: Konservative overhaler Liberal Alliance i Facebook-annoncering

Slutspurt: Konservative overhaler Liberal Alliance i Facebook-annoncering

Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Det Konservative Folkeparti har for alvor brugt kontorets kreditkort til at trække løs på Metas annonceplatforme for Facebook og Instagram de seneste dage.

I hvert fald har partiet nu overhalet Liberal Alliance og er dermed på valgdagen det parti, der har brugt flest penge på annoncering på Facebook og Instagram.

Det viser hjemmesiden politiskannoncering.dk, der tracker partiernes annoncering på de to Meta-platforme.

Fra 27.-29. oktober har Det Konservative Folkeparti brugt lige over 713.000 kroner på annoncering på Facebook og Instagram.

De har brugt flest penge:

  • Konservative: 2.912.605
  • Liberal Alliance: 2.895.013
  • Venstre: 2.533.089
  • Socialdemokratiet: 1.886.605
  • SF: 1.076.824
  • DF: 692.894
  • Nye Borgerlige: 581.999
  • Radikale: 546.823
  • Moderaterne: 407.930
  • Enhedslisten: 352.374
  • Danmarksdemokraterne: 239.712
  • Alternativet: 218.323
  • Kristendemokraterne: 100.842
  • Andet: 33.458
  • Frie Grønne: 29.345

Kilde: Politiskannoncering.dk

SENESTE NYT

Flere nyheder