search

Skal du være Pressenævnets nye PR-hjælper?

Nu har Pressenævnet slået jobbet op som kommunikationsmedarbejder. Nævnet vil være bedre til at formidle dets afgørelser, lyder det efter kritik. Arbejdstiden er 10 timer om ugen.

Nu har Pressenævnet slået jobbet op som kommunikationsmedarbejder. Nævnet vil være bedre til at formidle dets afgørelser, lyder det efter kritik. Arbejdstiden er 10 timer om ugen.Pressenævnet er vant til at give medierne kritik. Men tidligere i år lød der kritik den anden vej, fordi nævnets afgørelser er for svære at forstå for menigmand.

Det skal der laves om på, lød det fra Pressenævnet. Og i dag mandag er første skridt taget: En stilling som kommunikationsmedarbejder er officielt blevet slået op på nævnets hjemmeside.

Det fremgår af opslaget, at der er tale om et job med gennemsnitligt 10 timers arbejde om ugen. Til gengæld behøver man ikke sidde i Pressenævnets lokaler i København for at udføre det.

"Dit arbejde vil navnlig bestå i at hjælpe med at give indholdet af resuméet en journalistisk vinkling og foreslå layoutmæssige forhold til opsætningen i mediet," lyder det blandt andet.

"Herudover vil arbejdet bestå i at skrive pressemeddelelser om udvalgte kendelser og formulere overskrifter til kendelserne, der offentliggøres i fuld længde på Pressenævnets hjemmeside: www.pressenaevnet.dk og generelt være med til at fremme kendskabet til nævnet," fortsætter opslaget.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen