Sjette FM-kanal klar til erobring

'Skønhedskonkurrencen' om den sjette FM-kanal er nu i gang igen. Kulturministeren håber at kunne lokke private radiostationer til ved at fjerne koncessionsafgiften.

'Skønhedskonkurrencen' om den sjette FM-kanal er nu i gang igen. Kulturministeren håber at kunne lokke private radiostationer til ved at fjerne koncessionsafgiften.

Den sjette radiokanal startede for godt syv år siden med brask og bram, morgenhyrder og kendte værter. Siden har natten igen lukket sig over frekvensen, da Radio 100FM i 2009 gik i betalingsstandsning.

Nu kommer FM6 så igen til salg, og denne gang er det uden den årlige koncessionsafgift på 22,5 millioner kroner plus en del af stationens omsætning.

"Jeg er glad for, at bekendtgørelsen endelig er udstedt. Jeg ved, at der arbejdes på udformningen af udbudsmaterialet, og jeg ser frem til, at den sjette FM-kanal udbydes snarest muligt, så vi kan få fyldt den tomme plads i æteren ud. Jeg håber naturligvis, at sendemuligheden vil have stor interesse i den kommercielle radiobranche, særligt nu, hvor sendemuligheden udbydes uden krav om betaling af fast koncessionsafgift," udtaler kulturminister Carina Christensen i en pressemeddelelse mandag.

Der stilles ingen programkrav til den sjette FM-kanal, og vinderen af udbuddet skal findes af Radio- og tv-nævnet i en såkaldt skønhedskonkurrence.

Selve udbudsmaterialet forventes først at være klar i slutningen af marts.

0 Kommentarer