search

Sidney Lee: »Jo mere jeg er i medierne, jo flere penge tjener jeg«

VIDEO: Til premieren på den italienske dokumentarfilm 'Videocracy' - der udstiller den rådne italienske tv-verden - fik Journalisten.dk en snak med Sidney Lee om hans karriere, og om hvorfor han er blevet berømt uden at kunne noget.

VIDEO: Til premieren på den italienske dokumentarfilm 'Videocracy' – der udstiller den rådne italienske tv-verden – fik Journalisten.dk en snak med Sidney Lee om hans karriere, og om hvorfor han er blevet berømt uden at kunne noget.

 

Dokumentarfilmen 'Videocracy' kan i øvrigt ses på DR's hjemmeside for dokumentarprogrammer.

Kommentarer
4
Joanna Vallentin
15.10.10 11:01
Sidney Lee?

Erik Gandinis dokumentar viser, at én mand kan forføre en hel nation med nøgne damer og drømmen om berømmelse. Det er særdeles tankevækkende og godt stof til en relevant debat om magt og mediernes rolle i samfundet. Derfor undrer det mig også, atJournalisten giver mikrofonen til en fyr som Sidney Lee. En kendis der tydeligvis ikke har noget klogt at sige om Silvio Berlusconis videokratiske revolution. I indslaget bliver realitystjernen spurgt om, hvorfor journalister bliver ved med at finde Sidney Lee interessant. Hvad er journalistens eget svar mon?

Fremhævet af Journalisten
Nels Sørensen
15.10.10 16:17
Re: Sidney Lee?
… og i sidste uge brugte Lasse Jensen halvdelen af sin sendetid i "Mennesker og medier" på en snak med en anden "kendt for at være kendt"-person: "Amalie"!

Hvis der her er tale om et væsentlighedskriterie, er det undsluppet min opmærksomhed.
Fremhævet af Journalisten
Heino Holstein
04.11.10 20:30
Re: Sidney Lee: »Jo mere jeg er i medierne, jo flere penge tjene

Journalister er jo ikke en pind bedre end reality stjerner. Jeres slags ser ligesåvel ned på det at have et mellemklasses arbejde.

 

Fremhævet af Journalisten
Jens Nielsen
04.11.10 21:24
Re: Sidney Lee: »Jo mere jeg er i medierne, jo flere penge ..

Det er meget meget dumt af journalister og medier at de spilder knappe journalistressourcer, penge og borgernes tid på at promovere et så frastødende og rendyrket kommercielt fænomen.

Når det drejer sig om seriøse virksomheder, er der ingen grænser for, hvor hysterisk bange man er for at gavne nogen kommercielt. Men man må jo spørge, hvem der der klogest at the end of the day - journalisterne eller Sidney Lee.

Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen