search

Set fra sidelinjen

"Det er interessant, at en journalist kommer helt til tops i Danske Bank. Udnævnelsen viser, hvilken betydning banken tillægger kommunikationsarbejdet. Det giver nogle helt andre manøvremuligheder. Den ideelle situation er, at kommunikationschefen selv er en del af ledelsen, så man kan gå i dialog om, at det her kan man ikke forklare og ikke forsvare offentligt."

– Mie Femø Nielsen, underviser i pr på Københavns Universitet og Center for Journalistik og Efteruddannelse, CFJE, og forfatter til "Under lup i offentligheden – introduktion til public relation".

 

"Danske Banks kommunikationsarbejde er gedigent. Skal kommunikationsafdelingen have karakterer, får den 10 eller 11. Arbejdet er måske ikke vildt iderigt og innovativt, men i stedet laver de målrettet, klar og effektiv kommunikation."

– Jesper Højberg Christensen, direktør i ledelses- og kommunikationsfirmaet Advice A/S, underviser på Handelshøjskolen, RUC og Københavns Universitet og forfatter til "Håndbog i pr og information". Advice A/S har tidligere udført et par opgaver for Danske Bank-koncernen.

 

"Danske Bank kunne godt blive bedre til at fortælle de gode historier om sig selv. Danske Bank er i deres kontakt til medierne lidt for reaktive. Derved lader de andre bestemme, hvornår banken skal i medierne, og de får ikke fortalt alle gode historier om sig selv."

– Jens Bekke, informationschef i Nordea.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen