search

Se og Hør tabte Højesteretssag om bare bryster

Tv-værten Andrea Elisabeth Rudolph vandt i dag mod Se og Hør i Højesteret. Ugebladet skal betale 75.000 i kompensation for at have vist tv-værten med nøgne bryster.

Tv-værten Andrea Elisabeth Rudolph vandt i dag mod Se og Hør i Højesteret. Ugebladet skal betale 75.000 i kompensation for at have vist tv-værten med nøgne bryster.

Højesteret afgjorde i dag, at det ikke var i orden, da Se og Hør tilbage i 2006 bragte billeder af den dengang gravide tv-vært Andrea Elisabeth Rudolph med bare bryster, skriver Bt.dk.

Den daværende chefredaktør på Se og Hør, Henrik Qvortrup, blev tidligere idømt 20 dagbøder af 1.000 kroner for at have bragt billederne. Dén afgørelse blev omgjort i dag, og han slipper dermed uden økonomisk sanktion.

»Jeg er glad for, at jeg er blevet frifundet for straf, og jeg har stor respekt for Højesteret, mere har jeg ikke at sige til den sag,« siger Henrik Qvortrup til Bt.dk

Se og Hør skal betale 75.000 kroner i kompensation samt 155.260 i sagsomkostninger. Alligevel er chefredaktør Kim Henningsen ikke utilfreds med dommen.

»Jeg hæfter mig ved, at vi frifindes ved straf – at vi ikke har gjort noget ulovligt. Det er jeg meget tilfreds med,« siger han til Bt.dk.

Kim Henningsen afviser, at dommen får indflydelse på Se og Hørs måde at bedrive journalistik på i fremtiden.

Kommentarer
1
ole madsen
10.06.10 14:18
Re: Se og Hør tabte Højesteretssag om bare bryster
Nu har A,E.R. promoveret sig selv nok på samfundets regning, og man kunne derfor forvente at hun videresender  de 75.000,- kr til et velgørende formål
Fremhævet af Journalisten

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen