Det er ikke alle medieimperier, der er ramt af krisen. Rupert Murdochs satellit-tv-koncern, BSkyB, har vendt underskud til overskud. Samtidig har selskabet fået 80.000 nye abonnenter på blot tre måneder og nærmer sig nu 10 mio. abonnenter.
Hvem sagde krise?
Murdochs mediebutik, BSkyB, kan i hvert fald ikke synge med på den sang i øjeblikket.
Satellit-giganten har øget dets overskud med 13 procent i årets første tre måneder som følge af massiv interesse for tv-distributørens mange ny HD TV-kanaler.
Mere end en million kunder er hoppet med på HD-bølgen, og samtidig er BSkyB stærkt på vej til at nå målet om 10 mio. kunder i alt.
Alene i januar, februar og marts fik selskabet 80.000 nye kunder, så man i alt har 9,3 mio. kunder. Og analytikere kalder da også udviklingen for helt ekstraordinær, skriver The Independent.
I løbet af det forløbne år har Sky investerer enorme beløb i at få kunderne til at skifte over til HDTV, og selskabet vurderer, at der stadig er store muligheder.
Microsofts grundlægger, Bill Gates, har da også udtalt, at HDTV vil være at finde overalt i 2018 – "HDTV would be everywhere by 2018".
Samtidig noteres det, at finanskrisen på ingen måder ser ud til at have bremset den udvikling signifikant.
I Storbritannien har stort set alle tv-stationer i dag lanceret HD-kanaler, men Sky er i dag langt den største udbyder med i alt 33 HD-kanaler.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.