Samtlige ansatte i Berlingske Media til innovationsfest

De godt 2000 medarbejdere i Berlingske Media river i morgen tre timer ud af arbejdsdagen til at udtænke nye produkter og smartere arbejdsgange. Koncernchef Lisbeth Knudsen kalder projektet for en "innovationsfest".

De godt 2000 medarbejdere i Berlingske Media river i morgen tre timer ud af arbejdsdagen til at udtænke nye produkter og smartere arbejdsgange. Koncernchef Lisbeth Knudsen kalder projektet for en "innovationsfest".

»Vi laver et meget, meget usædvanligt initiativ, hvor vi på samtlige arbejdspladser i Berlingske Media tager tre timer ud til at diskutere innovation,« fortæller hun til Journalisten.dk.

Projektet omfatter ikke kun de redaktionelle medarbejdere, men også de ansatte fra trykkerierne, salgsafdelingen og administration.

»De skal så i grupper på kryds og tværs komme med mindst tre forslag til, hvordan vi enten kan arbejde hurtigere, smartere og bedre. Eller helt konkrete ideer til nye produkter,« siger Lisbeth Knudsen.

Målet er at få alle involveret i udviklingen af Berlingske Media. Og med omkring 300 grupper er forventningen, at koncernen i morgen aften står med mindst 1000 nye ideer til at forbedre virksomheden.

»Alle de her forslag vil blive samlet op og vurderet, og så giver vi en pris til de bedste forslag.«

Lisbeth Knudsen understreger, at der ikke er tale om en uforpligtende debat. De enkelte chefer rundt i landet får ansvaret for etableringen af de mange arbejdsgrupper, som kommer til at bestå af 10-15 medarbejdere. Og overalt på arbejdspladserne er der hængt plakater op i anledningen af den såkaldte innovationsdag med beskeder som: "Tænk ud af boksen", "Kan det gøres smartere?" og "Sæt kunden i centrum".

»Der bliver tale om en rigtig innovationsfest. Og det er da fantastisk inspirerende at starte året med noget, der virkelig sætter pulsen op og tænker nye ideer,« siger Lisbeth Knudsen, der har en stærk forventning om, at få et "fantastisk udbud af gode ideer, som vi så vil arbejde videre med".

»Tankengangen er så også, at hver gruppe laver en kæmpeplakat, så når man går rundt i huset, så får man også et indtryk af, hvad de andre har fundet ud af.«

Ifølge Lisbeth Knudsen vil de konkrete forslag efterfølgende indgå i månedlige møder, hvor man vender tilbage og ser på, hvad der er kommet ud af det.

»Vi vil fortsætte med det her, for produkt- og procesudvikling skal ikke være topstyret hos os. Det skal komme fra grunden af.« 

0 Kommentarer