Hvordan får man gratis reklame for sin bar uden selv at gøre særlig meget? Man inviterer formanden for Nye Borgerlige, Pernille Vermund, som gæstebartender og lader kritikerne tale i munden på hinanden. Det oplevede Toga Vinstue i København forud for deres arrangement med politikeren den 1. november.
”Jeg vil hellere flække en arm på langs end være i stue med det racistiske svin,” skrev en facebookbruger under begivenheden.
”Er der så happy hour på ”sorte svin” og ”white russians”?” spurgte en anden.
[factbox:0]
»I løbet af et par timer var der kommet 10-15 opslag af negativ karakter fra folk, der ikke bakkede op om arrangementet,« fortæller Peter Frederiksen, indehaver af vinstuen, der er kendt for at have et stamklientel af journalister og politikere.
Peter Frederiksen havde ikke forventet en så massiv negativ respons.
»Mange skrev, at hvis vi ville debattere med Nye Borgerlige, så ville de ikke debattere med os. Mange af kommentarerne lød meget ens. Det virkede arrangeret,« siger han.
Han lavede to opslag på siden. Et, hvor han forklarede, hvad Toga Vinstue står for, og et, hvor han skrev, at kritikerne var velkomne en anden dag i stedet.
»Det virkede ikke som mennesker, man kunne debattere med,« siger han.
»Jeg var ret large med, hvad folk måtte skrive, og jeg tror, jeg slettede et eller to opslag, som var for langt ude,« siger Peter Frederiksen.
Peter Frederiksen er meget tilfreds med forløbet.
»Det har været ubetalelig reklame for os. Vi har fået et positivt budskab om fri debat og højt til loftet ud til en masse mennesker uden at gøre noget som helst,« siger han.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.