search

Ros til Midtjyske Medier og ris til Jyllands-Posten

Der var ros til Midtjyske Medier og en næse til Jyllands-Posten da kvindenetværket K2 onsdag uddelte deres årlige priser.

Der var ros til Midtjyske Medier og en næse til Jyllands-Posten da kvindenetværket K2 onsdag uddelte deres årlige priser.

Igen i år har kvindenetværket K2 uddelt deres to priser for at få fokus på ligestilling i medieverdenen.

Denne gang blev det til en næse til Jyllands-Posten. Her udgøres avisens redaktionelle ledelse kun af mænd. Der sidder tre i toppen, og blandt redaktionscheferne finder man også kun mandenavne, ligesom der i JP's fond kun sidder én kvinde ud af ni medlemmer. Det møder kritik hos K2.

"Vi tror, at avisspalterne kunne blive mere interessante og arbejdspladsen bedre, hvis der sad både mænd og kvinder i den redaktionelle ledelse. Forhåbentlig vil prisen her få avisen til at få øjnene op for de mange dygtige kvinder på redaktionerne," siger Jenny Bøving fra K2's styregruppe.

Vinderen er den gode pris blev Midtjyske Medier. Her har Dorte Carlsen, der er chefredaktør for Midtjyske Medier, for nylig ansat en kvindelig chefredaktør på Randers Amtsavis, Turid Fennefoss Nielsen, ligesom hun har ansat Tina Kragelund på det redaktionelle flagskib, fællesredaktionen i Viborg.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen