"Det er klassisk dansk – men fri for Morten Korch-idyl." Sådan lyder det i den første anmeldelse af DR's spritnye kanal- og logo-design. Men vil DR kunne overleve som moderbrand, når DR lancerer tre nye tv-stationer til november, spørger vores anmelder.
Visuel identitet er i stigende grad altafgørende for et medies evne til at trænge igennem og ikke mindst fastholde den afgørende følelse af relation og anknytning. Og det bliver kun mere og mere vigtigt i en tid, hvor medielandskabet konstant atomiseres og spaltes.
Derfor har DR valgt at gå i luften med helt nyt kanal- og logo-design – eller såkaldt airlook – nu hvor public service-virksomheden snart kommer med hele tre nye tv-stationer.
Tanken er, at alle DR's tv-kanaler får forskelligt airlook, men samtidig skal de både arbejde sammen og give plads til kanalernes eget udtryk.
Tirsdag var der premiere på første del af det nye udseende – den nye indpakning – af DR 1 og DR 2. Og ifølge Journalisten.dk's anmelder er det nye look klassisk dansk, men fri for Morten Korch-idyl. Det er til tider måske en anelse for avanceret, men det understøtter alligevel flowet på magisk vis, hedder det.
Det store spørgsmål er dog, om DR i den kommende tid formår at fastholde en samlet identitet, når antallet af brands fordobles.
Læs anmeldelsen her.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.