Relancering af K Forum bringer brugerne i fokus

En halv mio. kroner har det kostet, men tredje gang synes at være lykkens gang. Det melder i hvert fald brugerne. Det ny K Forum giver samtidig mere plads til netop brugerne.

En halv mio. kroner har det kostet, men tredje gang synes at være lykkens gang. Det melder i hvert fald brugerne. Det ny K Forum giver samtidig mere plads til netop brugerne.

»Vi synes ikke, det design, vi lavede sidst, fungerede. Så derfor har vi valgt endnu en gang at ændre K Forum,« fortæller redaktør af K Forum, Timme Bisgaard Munk.

Den nylancerede hjemmeside er blevet til efter et større forarbejde med både kvalitative interviws og brugertests.

»Vi har brugt et halvt år sammen med brugerne om at redesigne det. Og først og fremmest har opgaven gået ud på at prøve at prioritere indholdet mere. Det handler om en balance mellem brugernes indhold og det redaktionelle,« siger Timme Bisgaard Munk til Journalisten.dk.

Han oplyser, at K Forum har brugt over en halv mio. kroner på relanceringen, men til gengæld synes det at være lykkedes bedre denne gang. I hvert fald er der positive meldinger på Facebook.
Senest i går skrev kommunikationsrådgiver Jens Tovborg: »3. gang er lykkens gang for K-forum, der endelig har fået en redaktionel forside, hvor man igen kan vurdere, om der er noget at komme efter. Og det er der jo i høj grad. Well done!«

Selv siger Timme Bisgaard Munk om ændringen:

»På en måde kan man kalde det lidt retro-design. Det er de klassiske avisdyder med en hovedhistorie. Men vi har samtidig også prøvet at give plads til noget mere af det brugergenererede indhold. Eksempelvis bringer vi nu anbefalinger frem på forsiden.« 

Se det ny K Forum her.

0 Kommentarer