
JP/Politikens Hus på Rådhuspladsen i København. Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix
Det går godt i JP/Politikens Hus. Det viser resultatet af mediehusets årsregnskab for 2021, der netop er landet.
2021 bød ifølge en regnskabsmeddelelse fra JP/Politikens Hus på en omsætningsfremgang på 11 procent og et resultat før skat på 381 mio. kr. mod 275 mio. kr. i 2020.
Koncernens egenkapital er nu 3,2 milliarder kroner.
Ud over vækst i indholds- og bogsalg, som i 2021 udgjorde 61 procent af koncernens omsætning, var der også fremgang for distributionsaktiviteterne og reklamesalget. Sidstnævnte især drevet af en vækst på omkring 30 procent i det digitale reklamesalg.
Derudover understreger JP/Politikens Hus i regnskabsmeddelelsen, at koncernens medier præsterer journalistik på et højt niveau og dermed opfylder deres væsentligste formål.
Med årets tildeling af Cavlingprisen til Ekstra Bladets artikelserie ’Mettes uønskede børn’ var det tredje år i træk, at et af koncernens medier modtog den mest prestigefyldte anerkendelse i dansk journalistik. I 2021 gik Cavlingprisen til Politiken, mens den året før gik til Jyllands-Posten.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.