Redaktører skal komme med kreative indspark til annonceafdelingen, mener Marianne Gram, der er chef for Egmonts ugeblade, og som siden januar også har været chefredaktør på Hjemmet.
Det skriver mediawatch.dk (kræver abonnement).
»Min opgave som redaktør er at komme med input til annoncer. Hvorfor skulle jeg ikke blande mig i det? Jeg har jo også en interesse i at udvikle dette område. Og hvis man ikke blander sig, så mister man indflydelse,« siger Marianne Gram til mediawatch.dk.
Hun mener, at de såkaldte advertorials, altså annoncer i artikelform, ikke bare er et kortvarigt lune, og hvis ikke redaktionerne tilbyder hjælp til at udforme dem, så risikerer man bare, at resultatet bliver problematisk. Og det behøver advertorials netop ikke at være, selv om det kan være kontroversielt at udviske grænserne mellem reklame og redaktionelt indhold.
»Det er dårlige advertorials, der er et problem. Hvis man f.eks. laver en annonce, der er en ren kopi af en fast side i et blad, og bare skriver ”annonce” i det ene hjørne, er det både kedeligt, og man risikerer, at læserne føler sig snydt,« siger Marianne Gram til mediawatch.dk.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.