Radiogigant skærer voldsomt ned

USA's næststørste radiokoncern gør klar til en større omstrukturering. Op mod 259 stillinger spares væk. Årsagen er en kraftig nedtur på annoncemarkedet.

USA's næststørste radiokoncern gør klar til en større omstrukturering. Op mod 259 stillinger spares væk. Årsagen er en kraftig nedtur på annoncemarkedet.

De nedslående meldinger fra den amerikanske mediebranche fortsætter. Denne gang er det radiogiganten Cumulus Media Inc., som gør klar til at trimme hele organisationen. Omkring syv procent af de godt 3.700 ansatte kan se frem til at få en fyreseddel inden længe, skriver Atlanta Business Chronicle.

Besparelserne svarer til op mod 259 stillinger, som forsvinder. Årsagen er den for tiden så velkendte: økonomisk krise og dermed markant færre reklamekroner.

"Som følge af de økonomiske udfordringer, vi står over for, oplever den samlede reklamebranche en voldsom nedtur," udtaler Lew Dickey, adm. direktør for Cumulus Media.

Han påpeger, at Cumulus Media, som står bag det næststørste antal radiostationer i hele USA, naturligvis ikke er immune over for krisen og derfor er nødt til at justere dets faste omkostninger for at matche den ny virkelighed med langt færre reklameindtægter.

"Og det er ganske enkelt det, vi nu gør," siger Lew Dickey.

Ifølge branchebladet Radio & Records var Cumulus Media allerede igennem den første store sparerunde i efteråret.

Cumulus ejer i dag 339 radiostationer fordelt på 65 markeder i USA.

0 Kommentarer