Radio4 kom fra start med ugentlige lyttertal, der lå mellem 400.000 og 500.000, da kanalen gik i luften i november 2019. Men siden er lyttertallene faldet og har været stagneret på omkring 300.000 ugentlige lyttere i perioden fra maj 2020 til marts 2022, skriver Politiken.
Da det tidligere 24syv i 2013 havde sendt i 2,5 år, havde kanalen omkring 40.000 flere ugentlige lyttere. Radio4-direktør Anne Marie Dohm mener dog, at det er ”farligt” at sammenligne tallene fra 2013 med tallene i dag på grund af konkurrence om lytterne.
Samtidig mener hun, at coronaepidemien har haft betydning for Radio4’s evne til at få fat i lytterne, fordi det ændrede på pendlervaner, og radioforbruget faldt.
”Jeg synes, at det er forkert at bedømme radioen efter to så mærkelige år. Vi kan se på radiolytningen, at vi er ude af coronanedlukningens skygge,” siger hun til Politiken og tilføjer, at det er målet at komme i retning af et højere lyttertal.