Målsætningen på 500.000 ugentlige lyttere til november bliver svær at nå, anerkender direktør Jørgen Ramskov. Ændring af sendeplanen skal hive flere lyttere i nettet.
For få ugentlige lyttere får Radio24Syv til at ændre i radiokanalens sendeflade.
»Vi vipper omkring 300.000 ugentlig lyttere og skal nå 500.000 til november. Så det er en udfordring, der var nemmere at løfte, hvis vi lavede en rendyrket talkradio; med profilerede værter med skarpe meninger og kanter. Det kan vi ikke på grund af programkravene, der betyder at vi skal mere rundt i kulturen og mange andre stofområder og genrer,« siger direktør Jørgen Ramskov til Mediawatch.dk.
Radiokanalen gik i luften for seks måneder siden.
»Vi satte rigtig mange nye programmer og værter i luften for seks måneder siden. Vi forbliver tro mod vores plan om at give god plads til taleradio eksperimenter, men der er også eksperimenter, der har haft deres tid,« siger Jørgen Ramskov.
24Syv har endnu ikke udviklet fyrtårnet i sendefladen, men
»Vi ville gerne have det. Det er nok ikke forventeligt, at man udvikler fyrtårne efter et halvt år. Det er heller ikke nødvendigvis muligt at planlægge programfyrtårne – de opstår oftest uventet og med tiden. Men vi skal have de fyrtårne. 24syv har rigtig godt af, at der noget i fladen, som man skal og høre på en uge,« siger Jørgen Ramskov til Mediawatch.dk
Omlægningen betyder, at Radio24Syv vil gå efter et yngre publikum – de 30-50-årige. Du kan se ændringerne her.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.