Amerikanerne skipper nu i stigende grad både tv og dagblade, når de skal finde nyheder og information. Internettet og især radio er de store vindere, viser ny undersøgelse.
Medieforbruget i USA ændrer sig fortsat til fordel for online og radio.
Ifølge en helt ny undersøgelse, som Opinion Reseach Corporation har lavet for ARAnet, er brugen af dagbladene gået 4,1 procent tilbage, mens tv-forbruget er faldet med 3,6 procent i løbet af det seneste år.
Omvendt er radio gået frem med 2,9 procent, og online er steget med 1,9 procent, viser undersøgelsen, skriver Seeking Alpha.
De amerikanske medieforbrugere anslås i øvrigt at få 31 procent af deres nyheder og viden fra tv, mens 19,4 procent henter deres informationer fra både radio og dagblade.
Læs også: Media Usage Study: Online and Radio Up, TV Still Most Credible
Alle undersøgelsens resultater kan læses her.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.