Det store amerikanske fotomagasin Photo District News uddeler priser til de fotografer, der er bedst til at sælge sig selv. Se eksemplerne, og få inspiration til din hjemmeside.
Photo District News uddeler i oktober-udgaven for 25. gang deres pris til årets bedst selvpromoverende fotografer. Fem dommere bedømmer blandt hjemmesider, kampagner, bøger og mobiltjenester fra fotografer.
Der er priser til de bedste fotografer i fire forskellige kategorier, og blandt vinderne er nogle spektakulære projekter, der måske kan give danske fotografer lidt inspiration.
Andenpladsen i kategorien "Overall Campaign" hører til blandt de mere spektakulære. New York-fotografen Monte Isom uddeler USB-nøgler med sine kontaktinformation og portofolie i stedet for visitkort. Han lancerede også en international fotokonkurrence, hvor 600 mennesker vandt en t-shirt med hans navn på. Desuden holdt han en lille fest for 600 branchefolk fra New York, hvor han blandt andet havde en fotoautomat, hvor hans navn og kontaktinfo stod på bagsiden af alle billeder, som gæsterne fik taget.
Kampagnen har givet ham konstant arbejde gennem krisen og tredoblet trafikken på hans hjemmeside.
Denne video gav en andenplads i kategorien "Digital Self-promoting". Videoen er optaget med et spejlreflekskamera for at vise, at fotografen Brook Pifer nu er multimediel takket være teknologiens udvikling. Videoen har ifølge fotografen givet tre opgaver.
Bedste trykte kampagne blev lavet af Craig Cutler. Han tog billeder af vandballoner, der sprang og skabte en vandskulptur i en brøkdel af et sekund. På tryk lavede han et halvgennemsigtigt papir med før-billedet, der kan trækkes henover efter-billedet.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.