search

Pressenævnet klokker i det: Ikke kritik af DR

"Delvis kritik af DR". Sådan lød det i overskriften i Pressenævnets nyhedsbrev i dag. Men kritikken var rettelig af TV 2. Pressenævnet har nu rettet fejlen.

"Delvis kritik af DR". Sådan lød det i overskriften i Pressenævnets nyhedsbrev i dag. Men kritikken var rettelig af TV 2. Pressenævnet har nu rettet fejlen.Pressenævnet kom for skade at forveksle TV 2 med DR i overskriften til en meddelelse om delvis kritik.

I dagens nyhedsbrev fremgik det således, at DR fik delvis kritik for "forkerte oplysninger om, at klager var fængslet".

Men sagen handlede om Station 2, der sendes på TV 2 – og det var altså TV 2, der skulle være nævnt i overskriften.

Fejlen stod at læse i overskriften på Pressenævnets hjemmeside samt i nævnets nyhedsbrev.

I en ny meddelelse på nævnets hjemmeside bliver fejlen rettet: 

Pressenævnet offentliggjorde i dag et nyhedsbrev og offentliggjorde på sin hjemmeside overskriften: "Delvis kritik af Danmarks Radio for forkerte oplysninger om, at klager var fængslet."
Det er ikke Danmarks Radio, men derimod TV 2, der er part i sagen og får kritik af Pressenævnet.
Det fremgår af brødteksten, og den rette sammenhæng fremgår nu også af overskriften: "Delvis kritik af TV 2 for forkerte oplysninger om, at klager var fængslet."

Du kan læse mere om afgørelsen, som altså handler om delvis kritik til TV 2, her

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen