search

Pressenævnet: DR skal rette fejl på skærmen

Pressenævnet kritiserer DR for kun at bruge nettet til at rette fejl, der har fundet sted på tv

Pressenævnet kritiserer DR for kun at bruge nettet til at rette fejl, der har fundet sted på tv

Det skriver dr.dk.

Økonomien i en række andelsboligforeninger blev betegnet som ”nødlidende” i tv-udsendelsen 21 Søndag den 2. oktober, men flere af foreningerne klagede over DR’s omtale.

DR fik en uafhængig revisor til at gennemgå foreningernes økonomi, og han konkluderede, at der ikke var grundlag for at bruge ordet ”nødlidende”.

DR valgte kun at bringe rettelsen på dr.dk, men det var ikke godt nok ifølge Pressenævnet.

Nu har Pressenævnet derfor pålagt DR at læse rettelsen op for seerne.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen