search

Pressebilletter i sortbørssalg

Nordjyske kunne mandag afsløre salg af sortbørsbilletter til kampen mellem AAB og Manchester United. Nu viser det sig, at flere af billetterne på det illegale marked er udstedt til Nordjyske Medier.

Nordjyske kunne mandag afsløre salg af sortbørsbilletter til kampen mellem AAB og Manchester United. Nu viser det sig, at flere af billetterne på det illegale marked er udstedt til Nordjyske Medier.

Det var en god historie, da sportsredaktionen på Nordjyske kunne dokumentere, hvordan man via et internetfirma kunne købe billetter til den eftertragtede kamp med fodboldikonerne fra Manchester United.

Det var en billet, som ifølge artiklen kun kunne være bragt i salg af en af UEFAs sponsorer.

Men Nordjyskes sværd viste sig at være tveægget, for da historien var publiceret, bliver redaktionen kontaktet af en person, der også har købt sortbørsbilletter. Denne gang via den danske hjemmeside Gul&Gratis, og denne gang stod der ’Nordjyske Medier’ på billetterne.

Ifølge chefredaktør Per Lyngby rådede Nordjyske Medier, som er sponsor for AAB, over en række billetter, der dels er gået til medarbejdere, dels er gået til avisen annoncører, der kunne købe dem i forbindelse med et særligt Champions League-tillæg i avisen. Han tror selv, det er nogle af annoncørerne, der har brugt muligheden for at tjene nogle nemme penge.

»Jeg hæfter mig ved, at vores kilde har fortalt, at hans billetter hang sammen to og to. Og jeg mener, de fleste af de billetter, vi har distribueret blandt medarbejderne, har været enkeltbilletter,« fortæller Per Lyngby.

Claus Jensen er redaktør for sportsredaktionen, der har skrevet historierne om sortbørsbilletterne.

»Jeg kan kun tale for sportsredaktionen, og vi fik kun billetter til de folk, som var på arbejde i forbindelse med kampen. Så vi føler da, at vi har vores ryg fri,« siger han.

Nordjyske Medier prøver nu at undersøge, hvem der har videresolgt sine billetter på ulovlig vis.

»Det er jo hamrende ulovligt, og der kommer to Champions League-kampe yderligere, hvor vi nødigt vil risikere, at det sker igen. Derfor vil vi gøre, hvad vi kan, nemlig indskærpe over for alle, der får billetter, at de er til at bruge og ikke til at sælge,« siger Per Lyngby.

Nordjyske valgte tirsdag selv at skrive historien om sortbørsbilletterne udstedt til Nordjyske Medier.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen