For første gang i en måned fokuserer de amerikanske medier mere på det kommende amerikanske valg end på finanskrisen.
Med mindre end tre uger til det amerikanske præsidentvalg bruger medierne nu mere spalteplads, flere billeder og mere lyd på valget end på finanskrisen. I løbet af den seneste måned har finanskrisen ellers været det altoverskyggende tema, men en skærpet tone mellem præsidentkandidaterne har fanget mediernes interesse.
I sidste uge fyldte det amerikanske valg 41 procent af nyhedsdækningen, hvorimod 36 procent af dækningen handlede om finanskrisen. Det viser en opgørelse fra researchcenteret Project for Excellence in Journalism.
Mediernes top fem historier om præsidentvalget fra 6. til 12. oktober:
1. Kandidaternes hårde angreb på hinanden. (27 procent)
2. Præsidentdebatten 7. oktober. (17 procent)
3. Reaktioner på den finansielle krise. (Ni procent)
4. Afstemningsspørgsmål. (Syv procent)
5. McCain og Obamas meningsmålinger. (Seks procent)
Se opgørelsen på Journalism.org
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.