search

PR-pris for ’genialt’ folkemødekoncept

To kommunikationsbureauer vinder pris for debattelt med politiske pinger på Folkemødet på Bornholm. Interessante debatter og beliggenheden ved havnen i Allinge er en del af hemmeligheden bag konceptets succes, siger Søren Kaster

”Det er genialt godt set at lave Meningsministeriet”. Med den begrundelse fik kommunikationsbureauerne Kasters A/S og Rud Pedersen i denne uge PR-brancheforeningens PR-tiger i kategorien Årets Nytænkning.

Meningsministeriet har været en del af Folkemødet siden begyndelsen og har udviklet sig til en slags frirum, hvor politikere, journalister og lobbyister kan diskutere, forklarer Søren Kaster, direktør i Kasters A/S.

»Organisationer, virksomheder og politikere får en mulighed for at gå i dialog på en uformel måde, som de ellers ikke gør,« siger han.

»Vi ligger et godt sted ved havnen i Allinge, og vi har DR som nabo.«

I dag er opfattelsen blandt mediefolk, kommunikatører og politikere, at Meningsministeriet er et af Folkemødets seriøse steder, mener Søren Kaster.

»Det vil de gerne være en del af. Dem, der går rundt derovre, skal lige tjekke ud, hvad der sker i Meningsministeriet,« forklarer han.

Meningsministeriet har blandt andet haft debatter med Søren Pind (V) og Nick Hækkerup (S) om idealisme i politik. Berlingskes madanmelder Søren Frank har siddet i panel med McDonald's kommunikationschef om dansk madkultur.

Publikum har haft mulighed for at afgive deres stemme i nogle af debatterne, som blandt andet har taget udgangspunkt i forproducerede undersøgelser lavet af Kasters A/S og Rud Pedersen.

Ved uddelingen af PR-tigeren fik Hansen Agenda prisen for årets PR Eksekvering, mens PR Strategi-prisen gik til Kompas Kommunikation.

 

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen