search

»PR-bureau pynter sig med lånte fjer«

PR-bureauet Waterfront anklages i det nye nummer af Markedsføring for at pynte sig med lånte fjer. Ifølge fagbladet skriver Waterfront på sin hjemmeside, at virksomheden er en del af et kendt internationalt netværk.

PR-bureauet Waterfront anklages i det nye nummer af Markedsføring for at pynte sig med lånte fjer. Ifølge fagbladet skriver Waterfront på sin hjemmeside, at virksomheden er en del af et kendt internationalt netværk.

Polemikkens kerne er et udsagn på Waterfronts hjemmeside om, at bureauet er en del af Waterfront Worldcom Public Realations Group, der har medlemmer i 39 lande fordelt på seks kontinenter.

Markedsføring har dog forhørt sig hos Worldcoms formand og fået svaret, at det ikke helt er sådan, at virkeligheden hænger sammen.

"Jeg må sige, at vi blev temmelig overraskede over at høre, at det af oplysningerne på Waterfronts hjemmeside fremgår, at virksomheden er en del af Worldcom-netværket. Det er ikke tilfældet, og vi synes, at den er misvisende for kunderne," udtaler formand for Worldcom EMEA Crispin Manners til Markedsføring.

Waterfront tager dog kritikken med stoisk ro, skriver Markedsføring. Senior projekt manager Jesper Schou Hansen understreger, at hensigten med formuleringen ikke har været at foregive at være en del af Worldcom-netværket.

"Vi har de sidste fire år haft et samarbejde med Worldcom om kampagnen Help – For a life without tobacco'. Udsagnet er jo ikke noget, vi har opfundet frit fra leveren," siger Jesper Schou Hansen.

Waterfront har dog siden ændret på ordlyden på firmaets hjemmeside.

Da Markedsføring undersøgte sagen og skrev artiklen, stod der på Waterfronts hjemmeside følgende: 'Waterfront deltager i det internationale Worldcom netværk, der har afdelinger i hele verden − herunder i samtlige 27 EU lande.'

I dag er ordlyden:

'WATERFRONT har siden 2004 arbejdet sammen med det internationale Worldcom netværk, der har afdelinger i hele verden – herunder i samtlige 27 EU lande".

PrimeTime Kommunikation er som det eneste danske bureau medlem af Worldcom Public Relations Group.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen