PR-branchen skar ind til benet i 2009, og smalhalsen fortsætter i 2010. Det går til gengæld godt for dem, der sælger krisekommunikation.
De har gennemgået 40 PR-bureauers regnskaber for 2009, og resultatet er dystert: Der er skåret helt ind til benet.
»Bortset fra nogle få undtagelser har der generelt været en nedgang i bruttoomsætningen hos PR- og kommunikationsvirksomhederne,« siger Jens F. Kofoed, der er formand for Public Relations Branchen og administrerende direktør i Hill & Knowlton.
Han understreger dog, at nedgangen er mindre end forventet, da 2009 startede.
Til gengæld tegner 2010 til at blive et endnu hårdere år, end 2009 har været.
Ifølge Dansk Erhverv er det kun de PR-bureauer, der arbejder med krisekommunikation, der har klaret skærene. I en nedgangstid er der naturligt nok brug for netop dem.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.