
Poul Madsen skal hjælpe virksomheder med at kommunikere klart Foto: Rune Øe/Ritzau Scanpix
Ekstra Bladets mangeårige chefredaktør Poul Madsen har med egne ord de bedste forudsætninger for at lave et overraskende karriereskifte til strategisk kommunikationsrådgiver.
”Der er kun én person i Danmark, der har stået i flere shitstorme end mig, og det er Lars Løkke Rasmussen. Baseret på min oplevelser fra Ekstra Bladet kan jeg hjælpe virksomheder med at holde hovedet koldt,” siger Poul Madsen.
Faktisk er han allerede godt i gang med de nye opgaver.
”Jeg hjælper virksomheder med, hvad man gør, når man står i en krise og har behov for at kommunikere klart.”
Masser af erfaring
Og det er netop den strategiske rådgivning, som sammen med foredrag og ordstyrerjobs, har fået Poul Madsen til at trække stikket som arbejdende bestyrelsesformand for radiomediet Den Uafhængige for at gå all in på den nye karrierebane.
”Det er det her, jeg vil satse helhjertet på,” siger han.
Skal du i gang med det her, fordi du altid har drømt om at lave netop strategisk kommunikation?
”Det er opstået, fordi jeg synes, jeg er god til det. Jeg har allerede masser af erfaring i strategisk kommunikation, og det vil jeg gerne bruge til noget,” forklarer Poul Madsen.
Som et eksempel på en beslutning, han selv traf på Ekstra Bladet, nævner han de udskældte massageannoncer. En lukrativ forretning for Ekstra Bladet, men også en indtægtskilde, som var svær at forsvare i offentligheden.
”I stedet for at fortsætte med det, var det klogere at lukke det ned,” forklarer Poul Madsen.
Skal du rådgive virksomheder, der er bange for at komme i mediernes søgelys?
”Det er mere den langsigtede strategiske kommunikation, hvor det handler om at komme ud med de rigtige budskaber. Man skal ikke kun opføre sig inden for lovens rammer, man skal også styre efter et etisk barometer,” siger Poul Madsen
Bare lille Poma
Han har allerede ”en lille fin base af kunder”. Poma & Co, som firmaet hedder, har ikke andre ansatte end ham selv.
”Jeg skal ikke lave en stor forretning som Ulvemann og Børsting. Det er bare lille Poma,” siger Poul Madsen, der forklarer, at han er meget nøje med udvælgelsen af de kunder, han skal rådgive.
Han forklarer, at kommunikationsopgaverne ikke er et farvel til journalistikken.
”Jeg laver fortsat den ugentlige podcast Umage Venner med Sisse Sejr.”
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.