MetroXpress har på blot et år forbedret sit resultat med omkring 9 mio. kroner. Vokseværket er drevet af annoncefremgang, især inden for politiske reklamer og tele.
Det begynder at gå den rigtige vej, siger administrerende direktør for MetroXpress Søren Riis i en pressemeddelelse. På blot et år har selskabet fået vendt et kvartalsunderskud på lidt over 2 millioner kroner til et overskud på lidt over 1 million kroner.
Søren Riis er især glad for, at salget er steget med hele 11 procent i forhold til tredje kvartal 2010. Det overbeviser ham om, at bunden er nået, og at det nu går fremad igen.
Der skal dog lige tages det forbehold, at der var folketingsvalg i september i år – valget giver normalt dagbladene en enorm annoncefremgang på meget kort tid. Det er også især inden for segmenterne 'politiske partier' og 'fagforeninger', at selskabets to gratisaviser – MetroXpress og 24 timer – har oplevet annoncefremgang, skriver selskabet i pressemeddelelsen.
Men det er ikke kun på kvartalsregnskabet, MetroXpress har flotte tal at vise. Resultatet for 2011 er indtil videre blevet forbedret med over 9 millioner kroner i forhold til sidste år.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.