search

Politiko.dk vinder Dona-prisen

Nikolaj Rytgaard, Thomas Søgaard Rohde og Kaare Sørensen modtog prisen ved den udsolgte prisfest #dona15

Billetterne var blevet revet væk, og salen var propfyldt, da foreningen for digitale journalister og kommunikatører DONA afholdt prisfest hos BL i Indre København torsdag aften.

Berlingskes politiske satsning politiko.dk vandt den årlige DONA-pris. De tre medstiftere Nikolaj Rytgaard (nu Jyllands-Posten), Thomas Søgaard Rohde og Kaare Sørensen modtog prisen på scenen.

DONA-formand Magnus Bjerg Mortensen fortalte fra scenen, at politiko.dk blandt andet får prisen for sin gennemslagskraft og nyskabende ideer, men også for modet til at bruge humor til at skabe interesse for dansk politik.

Politiko.dk har blandt andet indført en daglig "politisk morgenpost", ligesom de i den sjovere ende har eksperimenteret med "spørgetime-bingo".

Amerikansk gæst

Der var 24 indstillinger til DONA-prisen. Dem havde DONAs bestyrelse kogt ned til 3 nominerede. De to andre nominerede var Peter Kofod, for hans afdækning af NSA og overvågning, og Anders Kjærulff, for hans Radio24syv-program Aflyttet.

Før prisuddelingen havde arrangementet #DONA15 budt på en række korte oplæg. Bl.a. DR-nyhedschef Naja Nielsen havde præsenteret DR's eksperimenterende projektgruppe DR Nyheder X, MX-nyhedschef Pernille Holbøll havde beskrevet avisens social media-venlige nyhedskriterier, og Anders Kongstad (TV 2) og Lasse From (DR) havde præsenteret Snapchat for danske medier. Aftenens hovedtaler var amerikanske Mark W. Schaefer, social media-ekspert og forfatter til flere bøger, senest "The Content Code".

Du kan se en lang række tweets fra aftenen under hashtagget #dona15.


 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen