Nedturen på print får nu Politiken til at satse endnu mere på nye veje. Salg af produkter under Politiken Plus-paraplyen og nye mobile tjenester skal skaffe alternative indtægter, oplyser Tøger Seidenfaden til Børsen i dag.
Ifølge interviewet har Politiken brug for at sikre sig væsentligt flere indtægter af helt nye kanaler for at undgå den store nedtur i de kommende år.
»For at undgå at blive fanget i en nedadgående spiral, så skal vi finde på nye indtjeningsområder. Der er lidt for mange år til, at den digitale bannerannonceringskurve når tilstrækkeligt højt op til at kompensere for det, vi taber andetsteds. Vi er ikke færdige med at jage nye omsætningsområder. Det bliver en af de store udfordringer, hvis vi ser et eller to eller tre år fremover,« siger Tøger Seidenfaden til avisen.
Mere i dagens udgave af Dagbladet Børsen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.