Navlestreng.dk er titlen på det første af tre nye niche-sites fra JP/Politikens Hus. Det er en slags facebook for mødre. Senere i år følger et gør det selv-community og et niche-site om boligindretning. Journalisten.dk viser test-siden.
JP/Politikens Hus styker nu sin tilstedeværelse på nettet med en række nye nichesites. Første skud på stammen er Navlestreng.dk, og allerede i løbet af første halvdel af 2008 følger to andre nichesites.
Navlestreng.dk, der er et mødested for mødre, gik reelt i luften allerede sidste år, men først i dag sker den egentlige lancering.
Ifølge Mogens Sejer Iversen, der står i spidsen for JP/Politiken Online Magasiner, er målet med det nye webunivers flere ting. Dels vil man give mere relevant interaktion med ligesindede og mere målrettet information end på de brede sociale websites, dels skal nichefokuseringen give mere værdi for samarbejdspartnere og annoncører.
Især det sidste er afgørende for at skabe økonomi i hele det digitale univers. Og JP/Politikens Hus fremhæver da også, at annoncørerne og samarbejdspartnerne får »mulighed for at præsentere sig over for en særdeles veldefineret målgruppe og mulighed for at tage hidtil usete annonceprodukter i brug,« som det udtrykkes i pressemeddelelsen.
»Vi vil kunne tilbyde vore annoncører langt mere avancerede og involverende værktøjer til at komme i dialog med deres potentielle kunder, end man hidtil har været vant til på danske websites,« siger Mogens Sejer Iversen.
De næste nichesites fra JP/Politikens Hus handler som sagt om boligindretning og gør det selv.
Test-siden for boligindretning går under navnet Decorate, erfarer Journalisten.dk.
Klik her for at se Decorate i testversion.
Det kommende nichesite om gør det selv baserer sig på det eksisterende askalex.dk, som JP/Politikens Hus købte sidste år. Det skal nu relanceres.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.