Per Mikael: Ny Metro-strategi

Metro International lancerer i Amsterdam i dag en ny plan for koncernen, der skal fremtidssikre indtjeningen. Magasiner, kundeblade og events bliver nye satsningsområder.

Metro International lancerer i Amsterdam i dag en ny plan for koncernen, der skal fremtidssikre indtjeningen. Magasiner, kundeblade og events bliver nye satsningsområder.

Det startede med gratisavisen, men i fremtiden skal Metro International være langt mere end bare free papers.

En ny strategi for hele koncernen, som bestyrelsen netop har godkendt, lægger op til en offensiv på nye platforme som online og magasiner. Samtidig ønsker Metro at sikre nye indtægtskilder gennem blandt andet kundemagasiner og events.

De nye målsætninger præsenteres i dag På Crowne Plaza Hotel i Amsterdam.

De øvrige indsatsområder, som vil komme i fokus, er ifølge Metro International en konsolidering i Vesteuropa og Nordamerika. Derudover en målrettet vækst i Rusland, Latinamerika og Asien. Foruden vækst på eksisterende markeder med henblik på at blive nr. 1 eller nr. 2 avis i det pågældende område. Lancering af Metro på nye markeder, nye joint ventures eller partnerskaber. Og endelig forsøge at tiltrække nationale og globale brands ved at forbedre Metros i forvejen stærke værdi som mærkevare.

Præsentationen fra Amsterdam kan downloades ved middagstid via følgende Metro-hjemmeside.

Læs også: Metro Sweden's deal with Schibsted part of its ‘Freesheets 2.0′ strategy.

Samt: Per Mikael: Kronborg skal hjælpe mig

0 Kommentarer