search

Per Mikael: Kronborg var manden

»Det kunne lige så godt have været Kronborg«. Sådan lyder vurderingen fra TV 2's tidligere adm. direktør, Per Mikael Jensen. Meldingen er en reaktion på, at det i stedet blev Merete Eldrup fra JP/Politikens Hus, som fik topjobbet.

»Det kunne lige så godt have været Kronborg«. Sådan lyder vurderingen fra TV 2's tidligere adm. direktør, Per Mikael Jensen. Meldingen er en reaktion på, at det i stedet blev Merete Eldrup fra JP/Politikens Hus, som fik topjobbet.

Per Mikael Jensen, der for nylig overtog jobbet som adm. direktør for Metro International i London, ønsker dog ikke at sige noget dårligt om Merete Eldrup eller hendes kvalifikationer, men fremhæver til gengæld Anders Kronborg som yderst kvalificeret.

»Han er et af de dygtigste mennesker, jeg har arbejdet med. Så han kunne lige så godt have fået jobbet. Det mener jeg bestemt – uden at sige noget dårligt om Merete,« udtaler Per Mikael Jensen til Journalisten.

Han tilføjer, at meget talte for, at Anders Kronborg var blevet forfremmet til adm. direktør:

»Anders er utrolig værdifuld for TV 2. Mange af de kommercielle aftaler, der er blevet indgået de seneste år, er hans ære. Eksempelvis var TV 2 Sport i høj grad hans værk, og mange af de distributionsaftaler, vi har lavet med Canal Digital og Viasat, er også hans skyld. Han har fandeme gjort det godt,« siger Per Mikael Jensen.

Derudover påpeger han, at Anders Kronborg har masser af TV-erfaring – både fra TV 2, men også fra sin tid i DR.

»Men Merete Eldrup kommer til at indgå i en meget stærk ledergruppe på TV 2, som er yderst kompetent og godt klædt på. Og i løbet af det seneste halvandet år, har gruppen tilmed nået en meget stor kommerciel forståelse. Desuden er Merete Eldrup meget kompetent og en dygtig kvinde, så jeg er sikker på, det nok skal blive godt.«

Ifølge Per Mikael Jensen bliver den første opgave for den ny topchef på TV 2 »at sætte sig ind i, hvordan TV-markedet fungerer«

»TV 2 har den udfordring, at man er ret afhængig af salget af reklamer til hovedkanalen på TV 2. Og der har der jo været stagnation i år og en væsentligt mindre vækst end håbet. Og eftersom hovedkanalen stadig udgør en stor del af virksomhedens samlede indtægter, så er man nødt til at få salget pumpet op. Så det bliver en af de første opgaver.«

Læs også Journalistens interview med Anders Kronborg, der er dybt skuffet.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen