I forgårs meddelte News Corp, at koncernen er begyndt at tjene penge, og i dag fortæller Metro International, at gratisavisimperiet også er på rette vej. Men det er for tidligt at afblæse krisen, siger Per Mikael Jensen til Markedsforing.dk.
Metro International har ovenikøbet nu sorte tal på bundlinjen. I hvert fald hvis man ser isoleret på fjerde kvartal af 2009.
Her kan koncernen glæde sig over et overskud på 9,3 mio. euro mod et minus på 1,6 mio euro i fjerde kvartal 2008.
"Overskuddet i sidste kvartal 2009 har vist sig at være det bedste kvartalsmæssige resultat i Metro Internationals 15-årige historie, og det er vi naturligvis glade for – især i lyset af at vi stadig befinder os i en finanskrise," siger Per Mikael Jensen, CEO i Metro International, til Markedsforing.dk.
På spørgsmålet om opsvinget dermed er kommet, svarer han til gengæld mere tøvende:
"Det er nok for tidligt at sige, men fjerde kvartal 2009 var bedre end tredje kvartal, der igen var bedre end andet kvartal. Og da andet kvartal 2008 også var sjovere end første kvartal, hvor annoncørerne jo stort set var væk, viser 2009 som helhed, at vi er på vej mod bedre tider."
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.