Per Mikael frygter tilbageslag

Annoncemarkedet har rettet sig, men det er tvivlsomt om fremgangen holder. Sådan lyder meldingen fra Metro Internationals topchef, Per Mikael Jensen.

Annoncemarkedet har rettet sig, men det er tvivlsomt om fremgangen holder. Sådan lyder meldingen fra Metro Internationals topchef, Per Mikael Jensen.

I dagens udgave af dagbladet Børsen taler han forsigtigt om bedring på annoncefronten. Med en kursstigning på 50 procent siden begyndelsen af måneden har gratisaviskoncernen Metro International da også fået rygvind efter lang tids modgang på aktiemarkedet.

Metro har i år måttet lukke ned i Spanien, men derudover har koncernen indgået en lang række partnerskaber rundt omkring i verden. Og trods en barsk annoncenedtur er Per Mikael Jensen overbevist om, at stort set alle Metros titler kommer ud af 2009 med et overskud.

"Vi venter, at alle lande på nær et eller to går i plus i år," siger Per Mikael Jensen til Børsen.

Han forudser samtidig en fremgang på annoncemarkedet – men frygter nyt tilbageslag:

"Siden januar er situationen blevet bedre måned for måned. Om opklaringer holder, er jeg lidt skeptisk over for," lyder det fra topchefen.

Konkret startede Metro International året med at være nede med 18-19 procent på annoncerne. I øjeblikket er man "kun" nede med 11 procent.

0 Kommentarer