search

Per Mikael: Drop offerrollen

»Om tre år tror jeg, at man for alvor kan se de globale styrker i Metro,« erklærer Metro Internationals topchef, Per Mikael Jensen, i dagens Berlingske. Han anklager samtidig de danske avisdirektører for at være nogle klynkende hoveder.

»Om tre år tror jeg, at man for alvor kan se de globale styrker i Metro,« erklærer Metro Internationals topchef, Per Mikael Jensen, i dagens Berlingske. Han anklager samtidig de danske avisdirektører for at være nogle klynkende hoveder.

Det er den velkendte Per Mikael Jensen, der i dagens Berlingske Tidende langer ud efter resten af branchen. Han er blandt andet "træt af avisbranchens offermentalitet", som det hedder. Og erklærer samtidig, at b"ranchen skal vågne op og fortælle læserne om produktet i stedet for at græde over tabte annoncekroner."

»Det er så trist, når avisdirektører fortæller, at nu går hele verden under. Ja, det er svært. Der er meget at slås med. Men man skal heller ikke lægge sig for meget ned. Vi skal huske på, hvad vi virkelig er gode til. Vi skal som branche slå på, at vi har noget der virker og det gjorde det også for ti år siden,« siger han til Berlingske.

Det er snart tre år siden, at Per Mikael forlod TV 2 til fordel for Metro International. I løbet af de 15 måneder, han nåede at være på TV 2, vendte han op og ned på det meste, og der opstod de mest fantastiske rygter om ham. Eller som han selv udtrykte det efter skiftet til Metro International: »Jeg spiser små børn, og jeg er ond mod dyr«.

Siden fik han hevet sin gamle makker, Anders Kronborg, med over i gratisavis-imperiet for at hjælpe med styringen. Men selv Metro International kæmper nu med de dårlige tider.

Alligevel angriber Per Mikael de klynkende hoveder i avisbranchen. Til Berlingske i dag siger han:

»Det er som om, at aviserne begynder at se sig selv som ofre. Jeg hader den offermentalitet – at man skal have hjælp af staten, Google eller andre. Det er unødvendigt. Vi skal udvise lidt mere fighterånd og stolthed. Jeg tænker meget på at melde mig ud af den avisforståelse, der hersker for tiden. Jeg orker det ikke. Vi skal reklamere, fortælle verden, hvor meget kvalitet, der er i aviser.«

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen