search

Palle Steffensen: Vigtigt, at der er kommerciel konkurrence til DR

Den nye chefredaktør for P3 og P4, Palle Steffensen, siger, at det er vigtigt for DR's udvikling, at der er kommerciel konkurrence på radiomarkedet.

Den nye chefredaktør for P3 og P4, Palle Steffensen, siger, at det er vigtigt for DR's udvikling, at der er kommerciel konkurrence på radiomarkedet.

Palle Steffen vender tilbage til DR, hvor han tidligere har været programchef og redaktør i DR 1's chefredaktion.

»Jeg har fået muligheden for at arbejde med to vanvittigt stærke radiokanaler og et af landets stærkeste nyhedsbrands – Radioavisen. P4 og P3 favner næsten to tredjedele af alle lyttere i Danmark, og det er en helt exceptionel mulighed for at videreudvikle og fastholde det store antal lyttere,« siger Palle Steffensen til Journalisten.dk

Han vil gerne fastholde P3's stærke position blandt de unge. Han siger, at hans job bliver at skabe nogle rammer, hvor de kreative kræfter fra P3 kan arbejde. Det skal udvikle nye radiokoncepter, som folk husker.

»Vi har stærke programmer som Ibens harem,  Mads & Monopolet og Godmorgen P3 og vi skal have flere brands af dén karakter,« siger den kommende redaktør, der tiltræder 1. januar 2010.

Palle Steffensen siger, at det er vigtigt for DR's udvikling, at der er konkurrence. Derfor håber han, at der også i fremtiden vil være seriøs, kommerciel konkurrence på radiomarkedet.

»Kommerciel radio er grundlaget for, at vi kan blive udfordret, og det er vigtig, hvis vi skal udvikle os,« siger han.

Palle Steffensen mener dog, at politikerne skal være påpasselige med at tage P3 fra DR. Det vil være en svær opgave at drive den kommercielt, og det må ikke gå ud over kanalen, siger han.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen