For første gang siden lanceringen i november oplever ChatGPT tilbagegang. Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Virksomheden bag ChatGPT, OpenAI, har indgået en aftale organisationen American Journalism Project, som giver chatrobotten lov til at høste tekstdata fra omkring 40 lokale nyhedsudbydere.
Det skal gøre chatrobotten bedre til at lave nyhedsindhold, mens nyhedsorganisationen omvendt får penge ud af aftalen.
Det skriver mediet Venturebeat.
Ifølge mediet betaler OpenAI i alt 10 millioner dollar for aftalen med American Journalism Project, som både involverer kontanter og penge til at bygge værktøjer, som bruger OpenAI’s teknologi.
”Vi mener det er essentielt, at AI bliver brugt som et redskab for journalister – ikke som en erstatning. Vi er fokuseret på at få den lokale nyhedsjournalistik til at vokse og på at tilføre jobs til vores lokale nyhedsorganisationer, udtaler Sarabeth Berman, der er direktør for American Journalism Project.
Ifølge Venturebeat er OpenAI vurderet til at have en markedsværdi på 30 milliarder dollar svarende til omkring 200 milliarder kroner.