Mediekoncernen Bonnier Publications måtte notere en markant nedgang i omsætningen i 2022.
Det oplyser Bonnier, der står bag en lang række magasiner, i en pressemeddelelse torsdag.
Alt i alt faldt de samlede indtægter med 80 millioner kroner sammenlignet med 2021 til 654 millioner kroner i 2022.
Administrerende direktør Jesper Buchvald skyder i pressemeddelelsen skylden på de internationale samfundsforhold.
– Omverdenen har budt på uforudsigelige og forskelligartede udfordringer i 2022, og det har desværre ikke været muligt at imødegå dem alle, siger Jesper Buchvald.
Resultatet af den primære drift lød i 2022 på 46 millioner kroner sammenlignet med 88 millioner kroner forrige år.
Koncernen nævner øgede omkostninger til papir, tryk og distribution som en stor årsag til nedgangen i resultatet.
Samtidig er Bonnier Publications ramt af en faldende efterspørgsel efter trykte magasiner, som forklarer størstedelen af den lavere omsætning.