search

OB danner nyt kommunikationsbureau

Selskabet bag OB udskiller sin kommunikationsafdeling og danner et selvstændigt kommunikationsbureau. Det skal gafle kunder fra blandt andre københavnske og aarhusianske bureauer

Selskabet bag fodboldklubben OB, Odense Sport & Event, lukker sin kommunikationsafdeling. Afdelingen flyttes over i et nyt selskab, som har fået navnet Kommpress.

Kommunikationsafdelingen har gennem et stykke tid også kommunikeret om andet end fodbold i Ådalen i Odense og koncerter i Arena Fyn, blandt andet for virksomheder som L’EASY, Wupti.com, Hedensted Gruppen og Danske Bedemænd. Nu er det dog på tide at stå på egne ben, fortæller den tidligere kommunikationsdirektør.

»Vi vurderer, at der er en mulighed i markedet, og hvis vi skal forfølge den, skal vi have en selvstændig profil,« fortæller Perter Hørlüch, der nu har titel af direktør i det nye firma.

Hul i markedet på Fyn

Beslutningen, der har været længe undervejs, blev endeligt truffet i efteråret. Blandt andet fordi Odense Sport & Event har ledt efter nye indtægtskilder end fodbold, koncerter og hotel- og kongresdrift. Og der er penge i kommunikation på Fyn, fordi der er et hul i markedet, mener Peter Hørlüch.

»De fleste er enkeltmands- eller tomandsvirksomheder, og de gør det fremragende. Ellers er det primært de store bureauer fra Aarhus og København, der byder sig til. Vi har en stærk regional forankring og indsigt, som gør, at vi kan gøre en forskel for de fynske virksomheder.«

Kommpress går dermed efter at gafle kunder fra de store bureauer uden for Fyn, som arbejder for fynske kunder.

»Men også kunder på Fyn, som hidtil ikke har haft en ekstern kommunikationspartner, men som kan se, at det kan være en fordel for virksomheden,« forklarer Peter Hørlüch.

Hvad er jeres styrker især?

»Vi er stærke i flere kommunikationsdiscipliner som strategisk kommunikation, presserådgivning, intern kommunikation, sociale medier og krisekommunikation.«

Umiddelbart kan man mene, at der er langt fra fodbold til andre brancher?

»Fodbold er ekstremt medieintensivt og har et konstant stort mediepres. Det samme kan man sige om mange andre grene af oplevelsesindustrien, men derudover har vi også lavet kommunikation i mange andre sammenhænge og arbejdet med mange forskellige brancher og kunder, så vi har mange erfaringer at starte op på.«

Vil gerne vokse
Det nye selskab står fortsat for kommunikationen i Odense Sport & Event, men har fra starten af det nye firmas levetid allerede haft travlt med nye kunder. Peter Hørlüch forventer da også, at firmaet vokser fra de nuværende seks ansatte.

»Vi vil naturligvis gerne vokse, og vi glæder os over, at der fra begyndelsen er kundetilgang. Det giver næring til vores ambitioner.«

Jeres bestyrelsesformand er direktør i reklamebureauet Nørgård Mikkelsen, som I også bliver naboer til. Vil I samarbejde med dem?

»Vi er placeret organisatorisk som søsterselskab til dem, så det er klart, at vi vil søge et tæt samarbejde.«

Kommpress er ejet af den fynske rigmand Niels Thorborg, manden bag blandt andet L'EASY, som også er storaktionær i Odense Sport & Event.

Kommentarer
1
Jesper Borup
17.03.14 15:04
Jamen dog. Tre historier med
Jamen dog. Tre historier med fynske kilder på under en uge. Det begynder jo så småt at gøre Journalisten.dk til et medie, der også er interessant for journalister uden for København. Håber, den gode stil fortsætter.
Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen