Nyt netværk for kvindechefer på nettet

Den amerikanske magasingigant Forbes lancerer et socialt netværk på nettet kun for kvinder i toppen eller på vej derop.

Den amerikanske magasingigant Forbes lancerer et socialt netværk på nettet kun for kvinder i toppen eller på vej derop.

I sidste uge kunne fagbladet Journalisten fortælle, at cheferne i den danske mediebranche stadig er mænd. Det viste en stor undersøgelse fra Dansk Journalistforbund og kvindenetværket K2.

Og nu sker der noget, selv om det ikke er i Danmark. Den amerikanske magasinkæde Forbes lancerer inden for få måneder et helt nyt socialt netværk på nettet, der er dedikeret til kvinder, der enten sidder i toppen eller er på vej derop.

Det skriver Mediaweek.

De ambitiøse kvinder, der opretter en profil, kan både udveksle viden og bruge siden til at networke sig ind i en ny branche, lyder de lovende ord fra Forbes.

Magasinet regner også med at bruge netværket til at udvide læserskaren på sit særlige blad for kvindelige ledere, Executive Woman Magazine, ved at gøre artikler tilgængelige for medlemmerne.

Læs også artiklen: Mændene stadig øverst.

0 Kommentarer