Nyt medie vil dække erhvervspolitik uden motivforskning

Watch Medier lancerer endnu et niche-medie, Policy Watch, som skal sætte erhvervspolitik og virksomhedernes rammevilkår under lup. Mediet skal bemandes af fire journalister, der alle er ansat
  • Watch Medier
    Chefredaktør og adm. direktør i Watch Medier Anders Heering.
07.08.2018 · 15:25

Nichegiganten Watch Medier vokser fra 10 til 11 nichemedier, når det nye PolicyWatch går i luften i løbet af efteråret.

”Vi vil gerne lave et medie, som stiller skarpt på substansen i erhvervspolitik og rammevilkårene for de danske virksomheder. Vi vil fokusere på: Hvad er på vej af politiske initiativer, hvad bliver debatteret, og hvilken betydning har det for virksomhederne – mere end hvad der foregår i spillet mellem partierne på Christiansborg,” siger chefredaktør og adm. direktør hos Watch Medier Anders Heering.

Politisk redaktør hos Watch Medier Peter Søndergaard bliver redaktør for det nye PolicyWatch, som derudover vil blive bemandet af tre journalister: Watch Mediers journalist i Bruxelles, en journalist, som flyttes over fra FinansWatch, og en nyansat journalist, som er eksternt rekrutteret fra Berlingske.

Watch Mediers journalist i Bruxelles har indtil nu skrevet til alle Watch Medier, men vil fremover blive dedikeret til PolicyWatch, fortæller Anders Heering.

Ud med politisk motivforskning

Watch Medier har i forvejen mange kunder i erhvervslivet, og Anders Heering er ikke i tvivl om, at PolicyWatch også bliver en efterspurgt nyhedskilde.

”Målgruppen for PolicyWatch er alle med interesse for erhvervspolitik, herunder det politiske system og de virksomheder, som vi allerede skriver til på andre medier i dag. Der er selvfølgelig også andre medier, der skriver om erhvervspolitik, men vi mener, at der er plads til et medie, som sætter 100 procent fokus på krydsfeltet mellem erhvervslivet og det politiske system,” siger Anders Heering.

Han medgiver, at selv om PolicyWatch vil sætte fokus på substans og erhvervspolitikkens konsekvenser for erhvervslivet, så kommer redaktionen på det nye nichemedie ikke uden om også at forholde sig til spillet mellem de politiske partier.

”Man kan ikke adskille de politiske beslutninger og det politiske spil fuldstændigt fra hinanden – det gør vi os ingen illusioner om. Men vores mål vil være at sige: Hvad betyder det her for virksomhederne? Og det bliver vores fokus. Så hvis du går ind på vores site om et halvt år og ser en masse motivforskning i ”hvorfor kommer det her parti egentlig med den melding i forhold til det taktiske spil på Christiansborg” – så har vi fejlet,” siger Anders Heering.

Kommentar

Seneste jobopslag

Studerende til kommunikationsenhed i europæisk topklasse

Lægemiddelstyrelsen
Ansøgningsfrist: 29.10

SoMe specialist til Skattestyrelsen

Skattestyrelsen
Ansøgningsfrist: 26.10

Ambitiøs kommunikationschef

Kalundborg Kommune
Ansøgningsfrist: 05.11

Designchef til Zetland

Zetland
Ansøgningsfrist: 10.11

Netavisen Pio søger skarp politisk journalist

Netavisen Pio
Ansøgningsfrist: 29.10

Assisterende perspektivredaktør til Børsen

Børsen
Ansøgningsfrist: 29.10

ROBOT STORYTELLERS

Grouleff Communications
Ansøgningsfrist: 25.10

Chefredaktør til Djøfbladet

DJØF
Ansøgningsfrist: 26.10

Skrivende redaktionsleder til FORSKERforum

Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 31.10

To studerende søges til Dansk Journalistforbund – DJ Rettighedsmidler

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 29.10

Adjunkt til TV- og Medietilrettelæggelse på DMJX

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX)
Ansøgningsfrist: 29.10

Nye undervisere og udviklere til Center for Journalistik på SDU

SDU - Syddansk Universitet
Ansøgningsfrist: 31.10