21. april fra selvstændig marketings- og kommunikationsrådgiver til chefredaktør for Oestrogen.dk
Hvorfor skiftede du livet som selvstændig ud med en stilling som fastansat chefredaktør?
Når man er selvstændig, savner man kolleger, og man savner at se resultater på lang sigt. Som selvstændig rådgiver er man tit hyret ind i en periode på en uge til tre måneder, så man ser for eksempel ikke resultatet af den kampagne, som man har gennemført. Samtidig vil jeg gerne behandle kvindestof, som det fortjener – med respekt, mod, hjertevarme og stil.
Hvordan bruger du det, at du har en baggrund både i den kommercielle og journalistiske verden?
Det har givet super mange muligheder. I stedet for at have en marketingmedarbejder, en kommunikationsmedarbejder og en journalist ansat, så kan jeg ofte selv varetage mange af opgaverne. Jeg har stor respekt for de forskellige fagområder og kan skabe et godt koncept, der linker dem sammen. Tidligere var der meget tætte skodder mellem marketing og journalistik. I dag arbejder man tættere sammen, uden at det går ud over kvaliteten og troværdigheden.
Hvordan holder du journalistik og marketing adskilt i dit hoved, når du kan begge dele?
Når man kan grundelementerne hver for sig, er det ikke noget problem at holde tingene adskilt. Når man kan markedsføringloven, så ved man også, hvor grænsen går. Man skal ikke glemme, at læserne sagtens kan få merværdi af et kommercielt samarbejde. Men det er selvfølgelig redaktørens ansvar at gøre opmærksom på, at her er der tale om en journalistisk artikel, og her er der tale om en annoncetekst.
Hvorfor ville du lige præcist være på Oestrogen.dk?
Det er et spændende internetflagskib i kvindeuniverset. Faktisk ser jeg Oestrogen.dk som en katamaran, der kan sejle monsterstærkt. Vi har tre opdateringer om dagen og et dagligt nyhedsbrev. Her kan du gå ind og få den viden og underholdning, du har lyst til hver dag. Der kommer flere og flere kvinder på nettet, og derfor har Oestrogen.dk et kæmpe udviklingspotentiale.
Hvorfor skriver I også om sex?
Det gør vi, fordi vi ser det som en del af kvindelivshjulet. Hvad enten du er single eller i et parforhold, ser vi det som en meget vigtig brik i enhver kvindes liv.
Hvor går grænsen for, hvad en artikel om sex til Oestrogen.dk kan handle om?
Vi viser ikke pornografiske billeder, men lægger vægt på jordnær, ærlig og åben journalistik. Vi er seriøse og sjove i vores tilgang til sex. Vi har også en sprogbrug, som ligger langt fra dem, der udelukkende skriver om sex. Vi anvender for eksempel kategorien 'kærlighed og erotik' og bruger først ordet sex, når man kommer ind på undersitet. For de fleste kvinder hænger kærlighed og erotik sammen. Sex står mere alene, som noget du kan dyrke med og uden følelser.
Karriere: Cand.mag i Medievidenskab fra Århus Universitet. Lone Thøger har i forbindelse med sin uddannelse også taget en tillægsuddannelse i Ledelse og Markedsføring på cand.merc.-niveau på Handelshøjskolen i Århus og skrevet fagspeciale i erhvervsjournalistik på DJH. Hun har tidligere været markedschef i Egmont Serieforlaget, konferencechef på Berlingskes Tidende og Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin samt sponsorchef i Tivoli. Som selvstændig rådgiver havde hun blandt andre Ørestadsselskabet, Kuben og Billed-Bladet på kundelisten. /
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.