ENTER. Hvordan bruger journalister det nyhedsmateriale, som nyhedsbureauerne sender til medieredaktionerne? Er der forskel på, hvordan en reporter fra TV AVISEN og en reporter fra Kalundborg Folkeblad bruger eksempelvis Ritzau-stof – og hvordan påvirker nyhedsbureauernes output i det hele taget danske mediearbejderes hverdag og arbejdsliv?
Det skal nu undersøges for blandt andet at kortlægge, om nyhedsbureauerne matcher de behov, som de redaktionelle medarbejdere har for stof.
Undersøgelsen laves af specialestuderende Karsten Kuggas fra Film- og Medievidenskab på Københavns Universitet. Han gennemfører den online i form af et spørgeskema, som kan udfyldes på cirka tre minutter.
Målgruppen er journalister inden for alle stofområder – redaktører, producerer, nyhedsproducenter, fastansatte, praktikanter og freelance-medarbejdere på alle mediearbejdspladser i Danmark.
10.200 medlemmer af Dansk Journalistforbund har netop modtaget et link i forbindelse med det seneste elektroniske nyhedsbrev. Skulle det være svipset, er linket www.pressinfo.dk
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.