search

Nyhedsavisen beklager Fogh-forside

Nyhedsavisen beklager, at den på forsiden af fredagens avis beskylder statsminister Anders Fogh Rasmussen for at tale usandt for åben skærm ved at hævde, at regeringen har skaffet 100.000 flere i arbejde - et tal, der ifølge Nyhedsavisen snarere er omkring 37.500.

Nyhedsavisen beklager, at den på forsiden af fredagens avis beskylder statsminister Anders Fogh Rasmussen for at tale usandt for åben skærm ved at hævde, at regeringen har skaffet 100.000 flere i arbejde – et tal, der ifølge Nyhedsavisen snarere er omkring 37.500.

I virkeligheden var det slet ikke statsministeren, men derimod vicestatsminister Bendt Bendtsen, der fremsatte påstanden, skriver Nyhedsavisen på sin hjemmeside Avisen.dk.  

"Nyhedsavisen beklager dybt fejlen og den skade, historien på et usandt grundlag har påført statsministeren i valgkampen, siger chefredaktør for Nyhedsavisen," siger Davis Trads på Nyhedsavisen hjemmeside.

Artiklen er rettet på Avisen.dk, men kan stadig ses i den elektroniske udgave af papiravisen. Fejlen vil også blive rettet i lørdagens udgave af avisen.

"Fejlen er alvorlig – ikke mindst under en valgkamp, hvor det er avisens mål at levere fair og redelig journalistik. Derfor retter vi omgående den forkerte artikel – og gennemgår vores redaktionelle procedurer for at hindre lignende fejl," siger David Trads.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen